גינדי דיווחו לבורסה על חבירה לגלזר, והפסידו 3% משווי המניה

חברת הקנאביס החדשה 'קאנומד' מנסה להיכנס לפעילות בענף המקומי דווקא על ידי חבירה לארגון השנוי במחלוקת 'קנאטיב'. בעליה, האחים גינדי, דיווחו לבורסה על עסקה שעוררה תהיות, והמניה ירדה במקום לעלות.

האחים כפיר ומנור גינדי, המנסים להיכנס לפעילות בענף הקנאביס הרפואי עם חברה חדשה בשם ‘קאנומד’, חתמו על הסכם עם מנהל הארגון השנוי במחלוקת ‘קנאטיב’, לפיו ימכרו לחברי הארגון 60 ק”ג קנאביס ב-3 חודשים במסגרת פיילוט.

על פי ההודעה שמסרה החברה לבורסה ולמשקיעים השבוע, בעלי הארגון, אורי גלזר, הזכור מפרשות עבר, התחייב לכאורה שחברי הארגון ירכשו מקאנומד כ-60 ק”ג קנאביס רפואי תוך 3 חודשים, ולאחר מכן 1,200 ק”ג נוספים במשך שנה שלמה.

“היקף המוצרים המינימלי אותם יירכשו הזכאים במהלך תקופת הפיילוט עומד על 60 ק”ג תפרחות יבשות ובמהלך תקופת ההסכם על כ-1,200 ק”ג תפרחות יבשות,” נכתב בהודעה. “סך התמורה המוערכת מההסכם עומדת על כ-19 מיליון ש”ח”.

לכאורה, המשקיעים היו אמורים להיות מרוצים. ההסכם נדמה ככזה שמבטיח לחברה הכנסה של כ-19 מיליון ש”ח במידה והפיילוט יצלח, ובכל מקרה, כך נדמה, מבטיח מכירה של 60 ק”ג במהלך 3 חודשי הפיילוט, השווים ערך לכ-950,000 ש”ח.

על פי הפרטים, הארגון מתחייב לכאורה שכ-600 מטופלים מטעמו ירכשו יחד 20 ק”ג מדי חודש, של מוצרי ‘קאנומד’, שאינם בשוק עדיין, במחיר של כ-160 ש”ח לאריזת 10 גרם. לאחר מכן, במשך שנה, 3,000 מטופלים ירכשו יחד, כל חודש, 100 ק”ג מהחברה.

אך במקום שהמניה תזנק בעקבות ההכרזה, היא דווקא ירדה ב-3%, לעומת חברותיה שזינקו לאחר הדיווח על היתרי ייצוא. בכך ממשיכה קאנומד בסטגנציה, לאחר ירידה תלולה שנמשכת חודשים ארוכים והגיעה אחרונה לשפל מהנמוכים ביותר שלה.

ככל הנראה, המשקיעים לא התרשמו מהניסוח בהודעה לבורסה שקבע כי “היקף המוצרים המינימלי אותם ירכשו הזכאים…” עומד על 60 ק”ג, והבינו שבפועל הכוונה היתה אחרת, וכי אין כל התחייבות של מי מהצדדים לקיום העסקה או להשלמתה.

מבדיקת מגזין קנאביס, על רקע טענות על ניסוח שעשוי להטעות, אכן לדברי הצדדים אין חובה על מי מהם לקיים את ההסכם. גם גלזר וגם גינדי מסרו למגזין קנאביס כי מדובר בהסכם עקרוני בלבד ללא חובת יישום, ואם כך, עולה השאלה מדוע דווח הדבר.

בחודש שעבר דיווח ארגון ‘קנאטיב’ כי חברים בו 30,000 מטופלים, כלומר לכאורה כ-40% מכלל השוק, אך מבדיקת מגזין קנאביס עולה כי מדובר בשקר. מנהליה אף הודו בכך. בפועל, לפי הערכת המגזין, חברים בארגון כמה מאות מטופלים לכל היותר.

עוד הודה גלזר, המנהל והבעלים של הארגון, כי גם נתון נוסף שפירסם באותו דיווח, על כך שהארגון רכש 5,000 שקיות קנאביס מחברת הקנאביס ‘פנאקסיה’, היה דיווח לא נכון. במקרה זה מדובר היה בהודעה לעיתונות בלבד ולא בהודעה לבורסה.

השליטה בקאנומד, שלא משווקת עדיין קנאביס, נרכשה על ידי האחים גינדי בינואר 20 לאחר שהחווה נפרצה והצמחים בה הועלו באש. מאז הם רכשו גם את השליטה בבית מרקחת בעל רישיון לניפוק קנאביס, ובכוונתם להקים רשת חנויות קנאביס בבעלותם.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר